نشانه های ظهور

نشانه های ظهور

دراین بخش از برخی نشانه ها که پیش از ظهور حضرت قائم (ع) تحقق می یابد،سخن می گوییم.نشانه هائی همچون فراگیر شدن فساد و ستم در تمام زمین و گسترش فحشا و گردن کشی و دگرگونیهای آسمان و قحط شدید و جنگهای خونین که دو سوم از ساکنان روی زمین را در کام خود فرو می برد،و ظهور کسی که دجال خوانده می شود و مردم را به باطل دعوت می کند و آنها نیز به گرد وی جمع می شوند و بالاخره ادعای بعضی که می گویند او مصلح اکبر است و سپس ناکامی او در متحقق ساختن مدعایش.

پیامبر گرامی (ص) در حدیثی طولانی که آن را امام علی (ع) نقل کرده است،فرمود:سپس ندایی بر خیزد که از دور شنیده شود چنانکه از نزدیک شنیده می شود این ندا رحمت است بر مؤمنان و عذاب است بر کافران.(امام می گوید): پرسیدم این ندا چیست؟ فرمود:سه نداست در ماه رجب،نخستین آنها این است:(لعنت خدا بر ستمگران)و دومی این است:(نزدیک شنونده نزدیک شد) و سومی این است:(پیکر آشکاری رابا طلیعه خورشید می بینند) که می گویند: هان فلانی مبعوث شد و نسب او را تا علی ذکر می کنند.هلاک ستمگران در این روز و در این هنگام گشایش حاصل می شود.

آن حضرت درحدیثی نیز می فرماید:

به خاطر داشته باش علامت ظهور حجت این است که چون مردم نماز را میراندند و امانت را ضایع کردند و دروغ را روا شمردند و ربا خوردند و رشوه ستادند و ساختمانها را محکم ساختند و دین را به دنیا فروختند، سفیهان و نابخردان را به کار گرفتند و با زنان رایزنی کردند.

از امام حسن عسکری(ع)نقل است که فرمود:

مهدی ظاهر نشود مگر بر ترس شدید و زمین لرزه و فتنه ای که به مردم می رسد و پیش از این طاعون است و شمشیری که جدا کننده میان عرب است و در گرفتن اختلاف های شدید میان مردم و پراکندگی در دینشان و دگرگونی در حالشان تا آن جا که فرد هر بام و شام به خاطر ستیزه گیریهای مردم و خوردن آنها حق یکدیگر را تمنای مردن می کند.

خروج او (مهدی «عج») موقعی است که مردم از گشایش ناامید و مأیوس باشند.پس خوشا به حال آن که مهدی را درک کرد و از یارانش شد و وای بر آنکه با او و فرمانش مخالفت پیشه کرد.

امام صادق(ع) می فرماید:

پیش از قیام قائم پنج نشانه باشد:یمانی،سفیانی،منادی که از آسمان ندا می دهد، خسف در بیداء،و کشته شدن نفس زکیه.بین قیام قائم آل محمد و کشته شدن نفس زکیه جز پانزده روز فاصله نباشد.

همان امام در حدیث دیگری می فرماید:

پنج روز اول از ماه رمضان،قبل از قیام قائم،خورشید می گیرد.

 علاوه بر آنچه گفته شد نشانه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که به دلیل وجود تشابه بین آنها،به همین مقدار بسند کردیم .




موضوعات مرتبط: منتظر
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]